Aankomende Battlefield 2042 mappen worden kleiner

Dice heeft een aantal wijzigingen in de komende updates van Battlefield 2042 bekend gemaakt. Daarin wordt voornamelijk gekeken naar de grootte van de mappen en hoe deze in elkaar zitten.

Één van de grootste frustraties volgens de ontwikkelaar is het feit dat de mappen te groot zijn. Het duurt volgens spelers te lang om van punt A naar punt B te reizen. Dit komt door de introductie van 128 spelers in combinatie met de grootste mappen ooit in een Battlefield game. Dice heeft aangegeven hier nu naar te gaan kijken en zal naar alle waarschijnlijkheid de afstand tussen de spawn en de eerste vlag gaan verkleinen.

Een ander gebied waarop het team vindt dat het de spelervaring kan verbeteren is de gevechtsintensiteit. Nogmaals, dit probleem heeft vooral betrekking op de 128 speler modi, met name Breakthrough die een beetje chaotisch kan worden bij het vechten om vlaggen als er te veel spelers of voertuigen zijn. Op het gebied van verbeteringen bekijkt DICE of het zinvol is om Breakthrough op 128 spelers vs 64 te houden, of dat een vermindering van het totaal aantal voertuigen dat kan spawnen het minder overweldigend maakt. Op dit moment is het gevoel dat Breakthrough op 64 spelers de beste ervaring biedt.

Omdat deze aanpassingen niet zomaar gedaan zijn zal het enige tijd kosten voordat het in de game terug te zien is. Het huidige plan is om de eerste updates tijdens het eerste seizoen uit te brengen. Dice heeft verder niets gezegd over de andere problemen waar de game mee teistert zoals verschillende bugs, grafische issues en meer.

GamesGames

Aankomende Battlefield 2042 mappen worden kleiner

Dice heeft een aantal wijzigingen in de komende updates van Battlefield 2042 bekend gemaakt. Daarin wordt voornamelijk gekeken naar de grootte van de mappen en hoe deze in elkaar zitten.

Één van de grootste frustraties volgens de ontwikkelaar is het feit dat de mappen te groot zijn. Het duurt volgens spelers te lang om van punt A naar punt B te reizen. Dit komt door de introductie van 128 spelers in combinatie met de grootste mappen ooit in een Battlefield game. Dice heeft aangegeven hier nu naar te gaan kijken en zal naar alle waarschijnlijkheid de afstand tussen de spawn en de eerste vlag gaan verkleinen.

Een ander gebied waarop het team vindt dat het de spelervaring kan verbeteren is de gevechtsintensiteit. Nogmaals, dit probleem heeft vooral betrekking op de 128 speler modi, met name Breakthrough die een beetje chaotisch kan worden bij het vechten om vlaggen als er te veel spelers of voertuigen zijn. Op het gebied van verbeteringen bekijkt DICE of het zinvol is om Breakthrough op 128 spelers vs 64 te houden, of dat een vermindering van het totaal aantal voertuigen dat kan spawnen het minder overweldigend maakt. Op dit moment is het gevoel dat Breakthrough op 64 spelers de beste ervaring biedt.

Omdat deze aanpassingen niet zomaar gedaan zijn zal het enige tijd kosten voordat het in de game terug te zien is. Het huidige plan is om de eerste updates tijdens het eerste seizoen uit te brengen. Dice heeft verder niets gezegd over de andere problemen waar de game mee teistert zoals verschillende bugs, grafische issues en meer.

MEER NIEUWS |

Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties