VGT Preview: Scathe

Welkom in het labyrint van de hel, een plek gevuld met bloeddorstige demonen die erop uit zijn om je op elke denkbare manier te doden. In deze aankomende first-person shooter moet je dit helse doolhof zien te overleven om je bestemming te bereiken. Klaar om demonen in elkaar te slaan, geen demonische uitdaging is te groot voor Scathe.

De kogels vliegen om je oren

Scathe is een aankomende bullet hell first-person shooter, ontwikkeld door Damage State, waarin je het opneemt tegen hordes demonische monsters en beesten terwijl je probeert het einde van een hels labyrint te bereiken. Scathe doet sterk denken aan old-school snelle shooters zoals Quake en Doom, en draait om het vullen van demonen met lood terwijl je constant van de ene demon naar de andere rent. De levels zijn gevuld met health packs en collectibles, zoals runes, om je in beweging te houden. Opnieuw, duidelijk geïnspireerd door Quake, moest je constant bewegen om niet overspoeld te worden door inkomende vijanden.

Het blijft een preview

De previewversie van Scathe bevatte ook een leuke variatie aan demonische vijanden om je scherp te houden. Hopelijk breidt het spel dat uit en introduceert het er nog meer, want toen je eenmaal doorhad wat de vaardigheden van de demonen waren, was je er snel mee klaar. Het enige waar ik moeite mee had, was het feit dat het doden van demonen binnen handbereik je bedekte met gore, bloed en andere nare lichaamsvloeistoffen, die je schermen bedekten en delen van je zicht verduisterden. In de meeste andere spellen verdwijnt dit automatisch na een korte periode, maar in Scathe moet je op een speciale “wipe face”-knop drukken om jezelf schoon te maken. In het begin een leuke functie, maar ik vond al snel dat het de gameplay vertraagde en het tempo een beetje verpestte. Het mechanisme hoeft niet helemaal verwijderd te worden, maar misschien moet het een beetje afgezwakt worden, of de animatie een beetje sneller.

Voorlopige conclusie

Het spel heeft zeker een een kans om uit te groeien tot een goede shooter, maar dan moet de volledige versie nog wel stukken beter zijn dan deze preview. De levels en demonen zien er zeker uit alsof ze rechtstreeks uit de diepten van de hel komen door hun uitstekende ontwerp. Als de ontwikkelaars het gekke, over-the-top demonen doden met elk volgend level beter maken en ons toegang geven tot een briljant arsenaal van wapens, zal Scathe zeker een titel zijn om in de gaten te houden als het deze zomer uitkomt, op 31 augustus 2022.

Gespeeld op: PC
Ook verkrijgbaar op: PlayStation en Xbox

 

 

GamesGames

VGT Preview: Scathe

Welkom in het labyrint van de hel, een plek gevuld met bloeddorstige demonen die erop uit zijn om je op elke denkbare manier te doden. In deze aankomende first-person shooter moet je dit helse doolhof zien te overleven om je bestemming te bereiken. Klaar om demonen in elkaar te slaan, geen demonische uitdaging is te groot voor Scathe.

De kogels vliegen om je oren

Scathe is een aankomende bullet hell first-person shooter, ontwikkeld door Damage State, waarin je het opneemt tegen hordes demonische monsters en beesten terwijl je probeert het einde van een hels labyrint te bereiken. Scathe doet sterk denken aan old-school snelle shooters zoals Quake en Doom, en draait om het vullen van demonen met lood terwijl je constant van de ene demon naar de andere rent. De levels zijn gevuld met health packs en collectibles, zoals runes, om je in beweging te houden. Opnieuw, duidelijk geïnspireerd door Quake, moest je constant bewegen om niet overspoeld te worden door inkomende vijanden.

Het blijft een preview

De previewversie van Scathe bevatte ook een leuke variatie aan demonische vijanden om je scherp te houden. Hopelijk breidt het spel dat uit en introduceert het er nog meer, want toen je eenmaal doorhad wat de vaardigheden van de demonen waren, was je er snel mee klaar. Het enige waar ik moeite mee had, was het feit dat het doden van demonen binnen handbereik je bedekte met gore, bloed en andere nare lichaamsvloeistoffen, die je schermen bedekten en delen van je zicht verduisterden. In de meeste andere spellen verdwijnt dit automatisch na een korte periode, maar in Scathe moet je op een speciale “wipe face”-knop drukken om jezelf schoon te maken. In het begin een leuke functie, maar ik vond al snel dat het de gameplay vertraagde en het tempo een beetje verpestte. Het mechanisme hoeft niet helemaal verwijderd te worden, maar misschien moet het een beetje afgezwakt worden, of de animatie een beetje sneller.

Voorlopige conclusie

Het spel heeft zeker een een kans om uit te groeien tot een goede shooter, maar dan moet de volledige versie nog wel stukken beter zijn dan deze preview. De levels en demonen zien er zeker uit alsof ze rechtstreeks uit de diepten van de hel komen door hun uitstekende ontwerp. Als de ontwikkelaars het gekke, over-the-top demonen doden met elk volgend level beter maken en ons toegang geven tot een briljant arsenaal van wapens, zal Scathe zeker een titel zijn om in de gaten te houden als het deze zomer uitkomt, op 31 augustus 2022.

Gespeeld op: PC
Ook verkrijgbaar op: PlayStation en Xbox

 

 

MEER NIEUWS |

Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties