VGT Review: DC League of Super-Pets: The Adventures of Krypto and Ace

Zoals de naam al doet vermoeden is de game DC League of Super- Pets: The Adventures of Krypto and Ace gebaseerd op de film DC League of Super-Pets. De film gaat over de avonturen van het DC Comics superhelden team Legion of Super-Pets. De groep bestaat uit Krypto de hond van Superman, Ace een hond geadopteerd uit het asiel en meerdere andere dieren die ook uit het Asiel komen. Samen vechten ze tegen het kwaad. Samen met Krypto, Ace en hun vrienden vecht je tegen de robots van Lex Luthor.

Superman’s huisdier

Het doel van het spel is om als Krypto of Ace dieren te redden uit de handen van Lex Luthor. Elk personage heeft zijn eigen superkrachten waarmee je tegen robots kunt vechten. De dieren die je redt moet je verzorgen en dan kunnen ze geadopteerd worden door de juiste eigenaar. Dit onderdeel van het spel ervaarde ik zelf als het leukste gedeelte, maar naar mijn mening paste dit niet bij de rest van het spel, wat alleen maar het schieten op robots was. Tijdens League of Super- Pets  vlieg je door Metropolis een fictieve stad uit de strips van DC Comics. De stad is mooi ontworpen en omdat de camera meebeweegt, krijg je ook echt wel het gevoel dat je door een grote stad vliegt. Het vliegen en schieten van vijanden is de eerste 2 levels wel leuk maar na het derde level wordt het een beetje eentonig. Dit is dan ook direct mijn grootste ergernis van dit spel.

Herhaling, herhaling en nog eens herhaling

Persoonlijk vond ik het spel een beetje saai met veel herhaling. Eigenlijk doe je elk level hetzelfde en alleen de omgeving en de vijanden veranderen. De game ziet er wel mooi uit en is identiek aan de tekenstijl van de film. Maar om de hele tijd maar rond te vliegen, dieren te redden en dan een baasje voor ze te zoeken, werd gewoon heel snel saai. Het spel is verdeeld in 3 regio’s van de stad Metropolis, totaal zijn er 15 levels en nog een paar zijmissies. Om 15 levels lang alleen maar te vliegen (een paar quicktime events) en vijanden neer te schieten en voor asieldieren een goede eigenaar te vinden. Dat is voor mij iets te veel van het goede. DC League of Super- Pets: The Adventures of Krypto and Ace is duidelijk een spel voor kinderen. Het spel is simpel, heeft schattige dieren en leert ook kinderen het belang van het adopteren van dieren uit het asiel, want deze dieren hebben ook recht op een fijn leven.

Gespeeld op: Nintendo Switch
Ook verkrijgbaar op: PC, PlayStation en Xbox

Superman’s huisdier

Gespeeld op: Nintendo Switch

DC League of Super- Pets: The Adventures of Krypto and Ace is een leuk spel voor kinderen (7+) maar minder leuk voor volwassen. Het spel is erg eentonig maar ziet er grappig en mooi uit. Als je nog een leuk cadeau zoekt voor je kinderen is DC League of Super- Pets: The Adventures of Krypto and Ace een leuke game waar ze de kans krijgen om een dieren superheld te spelen. Zeker op de Nintendo Switch kunnen kinderen zeker uren speelplezier hebben.
6
Prima